نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





7 مزیت عمده ای که طرح توجیهی برای شرکت شما دارد.

 

1) جنبه تکنیکی

یکی از مهم ترین مزیت هایی که طرح توجیهی دارد، جنبه تکنیکی آن است. وقتی که می خواهید برای تجارت خودتان یک طرح توجیهی درست کنید؛ یکی از مهم ترین نکته هایی که مورد استفاده قرار می گیرد؛ نکته توجه کردن به بخش های تکنیکی آن می باشد. شما با استفاده از این طرح توجیهی می توانید بررسی کنید که وضعیت تکنیکی شما به چه صورت است و همچنین احتیاجاتی که در یک شرکت وجود دارد به چه صورت می باشد. در پروسه انجام این کار، هرگونه مشکل یا مشکلاتی که پیدا کردید را مورد بررسی قرار می دهید و درک می کنید که سیستم هایی که برای انجام این پروژه مورد نیازتان می باشد (از قبیل سیستم های نرم افزاری، سخت افزاری و یا تکنولوژیکی) باید چگونه باشند. بنابراین با توجه به این موضوع شما می توانید بررسی کنید که برای این که بتوانید کار را به بهترین شکلی انجام دهید نهایتا نیاز به چه تکنیک هایی دارید و سعی می کنید تا بر همین اساس کار را به جلو ببرید. طرح تکنیکی همچنین به شما کمک می کند تا به نقص های تکنیکی که در این زمینه وجود دارد هم پی ببرید.

2) جنبه سازمانی و عملیاتی

مزیت دیگر طرح توجیهی این است که شما با بررسی آن می توانید منابع انسانی را هم که دارید مشخص کنید. وقتی که شما برای یک انجام یک پروژه که در سازمانتان انجام می شود طرح توجیهی ایجاد می کنید؛ در حقیقت می توانید مشخص کنید که برای این که این طرحتان را به پیش ببرید نیازمند چه پیش زمینه هایی می باشید و همچنین کدام نوع مهارت را نیاز دارید. در صورتی که برایتان مشخص شود که به چه نوع مهارتی نیاز دارید می توانید به راحتی افرادی را که دارای این مهارت ها هستند انتخاب کنید. بنابراین طرح توجیهی به شما کمک می کند تا افرادی را که می خواهید برای یک پروژه به شما کمک کنند را انتخاب کنید. در صورتی که در بخشی از منابع انسانی با مشکلی برخورد کردید؛ می توانید از این طرح توجیهی استفاده کنید تا بدانید که در کدام بخش ها کمبود منابع انسانی دارید و در این صورت سعی کنید تا کارمندانی را استخدام کنید که در زمینه ای که شما کمبود دارید به شما کمک کنند و بتوانند این کمبود را با مهارت هایی که دارند پر کنند.

3) جنبه قانونی و حقوقی

یکی دیگر از مزیت های مهمی که استفاده کردن از طرح توجیهی برای شما دارد این است که به شما کمک می کند تا جنبه های قانونی پروژه ای را که می خواهید انجام دهید بررسی کنید. در صورتی شما بخواهید یک پروژه را به راه بیندازید؛ یکی از جنبه هایی که در کار باید درنظر داشته باشید این است که آیا این کاری که می خواهید انجام دهید از نظر قانونی موردی ندارد؟ آیا این کار از نظر قوانین حقوقی بلامانع است؟ و مواردی از این قبیل. بنابراین در صورتی که شما بخواهید طرح توجیهی داشته باشید؛ باید تمام عواملی را که ممکن است منجر به این شوند که فعالیت شما از نظر قانونی با مشکلاتی مواجه شود را شناسایی کنید. پس این یکی دیگر از مزیت های داشتن یک طرح توجیهی می شود که به شما کمک می کند درک کنید که آیا پروژه ای که قصد اجرا کردن آن را دارید از نظر قانونی مشکلی دارد یا خیر. ممکن است شما زمان و انرژی و هزینه قابل توجهی را بر روی انجام دادن یک پروژه بگذارید ولی ناگاهان در مراحل بعدی متوجه شوید که انجام دادن این پروژه مشکل قانونی دارد!

4) جنبه برنامه ریزی

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده کردن از طرح توجیهی این است که به شما کمک می کند تا برای کارهایتان یک برنامه ریزی منطقی و اصولی داشته باشید. وقتی که شما می خواهید برای شرکت یک طرح توجیهی ایجاد کنید؛ تمام مراحل کار را باید به صورت مرحله به مرحله و پله به پله انجام دهید. بنابراین شما می توانید برای پروژه خودتان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. در واقع نوشتن طرح توجیهی به شما کمک می کند تا در طول مراحل کار، این برنامه ریزی را برای شرکتتان انجام دهید و مراحل مختلف کار را به جلو ببرید. وقتی که شما برای خودتان برنامه ریزی می کنید تا یک طرح توجیهی تولید کنید؛ این طرح توجیهی به شما کمک می کند تا بر اساس کارهایی که در آینده قرار است انجام دهید مطالبتان را بنویسید و برنامه ریزی کنید. شما تمام مرحله های مختلفی  که در طول فرآیند انجام دادن این پروسه قرار است طی کنید را به درستی می نویسید و تخمین می زنید که چه کارهایی باید انجام دهید. تمام این فعالیت هایی که انجام می شوند به صورت لیست شده و مرتبط در طرح توجیهی نوشته می شوند بنابراین می توانید از آن به عنوان یک برنامه منسجم هم استفاده کنید.

5) جنبه زمانی

یکی از مهم ترین بخش هایی که در نوشتن طرح توجیهی باید درنظر داشته باشید پاسخ دادن به این سوال است که آیا می توانید در زمان محدود و مشخص شده که برایتان قرار داده شده است کاری را که می خواهید انجام دهید یا خیر. به عبارت شفاف تر، وقتی که می خواهید یک طرح توجیهی بنویسید باید به این سوال پاسخ دهید که آیا ممکن است در کارتان تاخیری ناخواسته ایجاد شود یا خیر؟

پاسخ دادن به این پرسش باعث می شود که شما دقیقا به موضوع زمانی که قرار است پروژه در طول این زمان انجام شود فکر کنید. بسیاری از شرکت ها هستند که بر روی یک پروژه ای سرمایه گذاری می کنند و بر روی آن هزینه و انرژی زیادی هم صرف می کنند اما با این که پروژه را بدون هیچ مشکلی تکمیل می کنند؛ ولی زمان خیلی زیادی را صرف انجام دادن آن می کنند (که از زمانی که برای خودشان برنامه ریزی کرده اند بیشتر می شود) همین موضوع منجر به این می شود که آن ها لطمات جبران ناپذیری می خورند.

6) جنبه محدودیت ها

به طور کلی فرآیند تحقیقاتی که منجر به این می شوند که شما برای تجارتتان یک طرح توجیهی بنویسید؛ فرآیندی است که بیشتر بر روی محدودیت های مختلف (محدودیت ها از نظر مکانی، زمانی و غیره) یک طرح توجیهی تاکید می کند. بنابراین، وقتی که شما طرح توجیهی می نویسید؛ بر روی مشکلاتی تاکید می کنید که تجارتتان دارد. شما در حقیقت کاستی های این تجارت را بررسی می کنید و کمبودهای مختلف مادی، بازاریابی، منطقی، حقوقی، محیطی و غیره آن را مورد بررسی قرار می دهید.

بنابراین وقتی که شما تمام این کمبودها را مورد بررسی قرار دادید؛ یک دید کلی را نسبت به وضعیتی که تجارتتان دارد پیدا می کنید و بررسی می کنید که وضعیتی که تجارتتان دارد از نظر میزان کمبودها به چه صورتی است؟ در صورتی که از طرح توجیهی استفاده نکنید؛ نمی توانید کمبودها و مشکلاتی را که تجارتتان با آن روبر می شود مشخص کنید و بنابراین نسبت به مشکلاتی که به دلیل این کمبودها بر سر راهتان قرار خواهد گرفت نیز ناآگاه خواهید بود.

پس این هم یکی دیگر از ویژگی های مثبتی است که داشتن یک طرح توجیهی برای یک سازمان در اختیار شما قرار می دهد..این که به شما کمک می کند تا محدودیت های کارتان را بشناسید

7) جنبه تصمیم گیری

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه های یک طرح توجیهی این است که به شما کمک می کند تا درباره کارتان تصمیم گیری کنید. از آن جایی که تمام عواملی که مرتبط با تجارت شما هستند و تمام پارامترهای که می توانند بر روی تجارت شما تاثیر داشته باشند در این طرح توجیهی مطرح شده اند؛ بنابراین شما می توانید یک تصویر مناسب و شفافی را از وضعیتی که دارید پیدا کنید و از آن جایی که منابعی که در این رابطه در اختیار دارید بسیار محدود می باشد؛ شما باید این منابع را بر روی انجام پروژه هایی که اطمینان دارید که حقیقتا خوب کار می کنند صرف کنید. بنابراین باید بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام می دهید تصمیم گیری کنید که آیا بهتر است در زمینه ای که می خواهید کار کنید وارد شوید یا خیر. طرح توجیهی به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی انجام دهید. در حقیقت یکی از بهترین مزیت هایی که طرح توجیهی برای شما دارد این است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا میان انجام دادن و انجام ندادن کار تصمیم گیری کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک